fredag 24 oktober 2008

Något helt annat!

Ja som rubriken lyder blir det inget inredningsinlägg idag.

Tittade på Idol ikväll... har ingen direkt favorit i år och kan inte bry mig mindre vem det är som åker ut MEN ok, Kevin sjunger bra tycker JAG och han verkar vara väldigt down to earth..
Nya juryn är kanon i alla fall! Anders Bagge är ju för skön! Och vilket minspel hehe..
Slog över på tv400 och kollade eftersnack, fattade aldrig grejen med all uppståndelse kring Katrin Zytomierska uttalande för ett par veckor sedan, när hon sa att Jesper såg lite "bögig" ut, so what?!?! Är det just det ordet som är så känsligt för så många eller vad är det frågan om? Kan ju tycka juryn skulle stå för mer mediacirkus när det är uttagningar och de sågar och säger saker som att folk är för dåliga, för gamla, ska byta frisyrer, kläder osv, osv då är det rumsrent!? Men "bögig" det är känsligt hos många verkar det som, och hennes uttalande var ju inte negativt menat, för varför skulle det vara det?? Rent generellt går det ju inte att säga HUR en bög ser ut men förstår nog hur hon menade. Nu är hon ju absolut inte programledaren nr1 genom tiderna hehe.. men det är å andra sidan inte jihde heller! Fick ett gott skratt ikväll iaf... När de skulle intervjua Lars, satt och tänkte samma sak för mig själv (precisera mig inte till valium dock utan tänkte vad har han tagit ikväll) hahha öh va? va säger hon! *skratt* Mer spontanitet till TV! Och även om jag inte tycker det är något superidol år i år så tittar jag traditionellt vidare och hoppas på ett roligare tema nästa vecka! Har aldrig och kommer aldrig tycka ABBA är bra, inte ens på fyllan i tonåren slank det ner i hörselgångarna utan en lätt rysning! Ja jag vet, har nästan hela världen emot mig nu! Det går inte bara, vet inte vad det är! Ja just det... sen nu när Lolo åker ut, hon mfl kunde tänka sig att hon åkte för att hon uttryckte sig och sa att temat var "töntigt" jaha och för att man kanske inte älskar ABBA så ut med dem! Skit i prestationen! Hon trampade svenskarna på tårna och "deras" ABBA! Hoppas verkligen, verkligen inte det var på det viset!

Imorgon blir det inredning igen=)

Kram och godnatt!

2 kommentarer:

Mamma Anka sa...

Heja!
Jag håller med dig till fullo när det gäller Lollo!
Jag följer inte Idol, men just detta program såg jag faktiskt och kan inte göra annat än hålla med dig. Det är ju "töntigt" att bli bortröstad/sparkad pga att man tycker att ABBA är töntigt.

Detta kommer från en som älskade ABBA! :D

Fina loppisfynd du visar i dagens (26/10) inlägg. //Ankmor FL

tjenixen sa...

Jag tror inte hon åkte för att hon sa att Abbas musik är töntig. Hon åkte nog för att hon inte var tillräckligt bra helt enkelt. Flera kvällar som hon har skränat istället för att sjunga så där underbart som hon gjorde i uttagningarna, tyvärr.

Jag gillade och gillar Abbas musik:)

Underbara loppisfynd och såklart blev jag nyfiken på ditt blocketfynd med.
/Åsa