torsdag 13 november 2008

Mörkt, grått och kallt!

De kommande månaderna är hemska tycker jag, blir så trött och seg! Är en sommarmänniska som hatar att frysa! Har beställt nästa års resa till värmen iaf.. får försöka se bortom det gråa och tänka på hur skönt det kommer att bli. Det enda positiva med de här månaderna fram till mars-april nångång (är då jag piggnar till igen) är att det är så mysigt med alla ljus inne och förstås allt julpynt och fix som ska göras iordning. Julen hemma hos oss kommer gå i vitt och silver i år igen. Ska ut i skogen o leta några små bordsgranar som får hålla våran stora gran sällskap. Sen blir det såklart massa kransar och hyacinter. Just nu vill jag göra ordning adventsljusstaken. Vet preics hur jag vill ha den i år men får nog lugna mig lite, har iof varit och pillat lite på den men men :)

Idag blir det en bild från en hylla på övervåningen!



4 kommentarer:

Ulrika sa...

Hejsan

åh så fina bilder, härlig jul pyssel, och fin dukning. Längtar oxå till att få ta fram adventstaken. Till allt som har med julen att göra. Längtar oxå även som du till värmen. Härligt med en resa inbokat. Förstår att du längtar. Kika gärna in i min blogg.a det så bra

helenesskolsida sa...

Kollar runt på din sida, drömmer och blir inspirerad! Önskar det kunde se ut så här hemma med men maken har nu lite vitfobi efter min framfart med vitfärg här och var.

Anneli sa...

Hej!
Tack för dina söta ord hos mig...du har en riktigt mysig blogg och jag blev genast sugen på att gå och gräva i mina julkartonger...;)
A:)

Lina sa...

kikar in här lite då o då, din blogg är fantastiskt! du inspirerar verkligen :-)

varma kramar så här i höst/vinterkylan.
-Lina