fredag 15 februari 2008

Fler köksbilder

Idag bjuder jag på lite mer bilder från köket, köket i sin helhet kommer någon dag framöver.





Letar egentligen efter nya burkar då jag tröttnat på dem här efter att ha haft dem några år nu. Någon med tips på fina, gärna plåt eller liknande.



En stege som jag såg låg i en bäck när jag var på promenad, ringde lillebror som snällt hämta hem den åt mig:)

Orkide´ som nyss har tappat sina blommor här hemma, hur får man dem att blomma om? Har verkligen inga gröna fingrar :)


Hoppas ni alla får en fin dag! Här lyser solen och jag ska snart gå ut med mina prinsessor!

Kram Em







7 kommentarer:

Lillafruluva sa...

Ser så fint och ljust ut! Funderar på det där med burkarna, kolla alla webshoppar!
Ha en toppenhelg!

Petra sa...

Åh, dessa förbaskade orkidéer, vackra som en dag men dör bara fröken Petra nuddar vid dem. Fattar det inte, alla andra klarar jag (för det mesta iaf). Hoppas det är ok att jag länkar din blogg till mina favoriter? Gillar dina bilder! /Petra

Smått och gott hos Lina sa...

Så fina bilder du visar. Kul med en till blogg att följa.

Ha det bra!
Lina

Stina sa...

Jättefint.:-) Kram

Lotta sa...

Det är så härligt att du har börjat blogga!

Jag gör som så med mina orkidéer att när de blommat över ställs de på undantag. Glömmer helt enkelt bort dom ett tag. Stängeln klipper jag ner efter ett tag, sparsamt med vattning, och helt plötsligt en dag (efter låååång väntan) så kan man se en ny stängel på väg.

Det är en tålamodsblomma, för den väntar länge på att blomma om, men sen blommar den ju jättelänge.

Ha en härlig helg!
Kram
Lotta

Em sa...

Satte mig ner och kikade wepshopparna, hittade några på Ilva, får se om det blir dem. Skulle helst vilja se dem i verkligheten men lite långt att åka för att känna på några burkar ju:)

Ok, tack för tipset om orkide´n, ska försöka glömma den, och se om jag lyckas den här gången:) blir ju lite dyrt att köpa nya hela tiden*ler*

Kram Em

Livets Ljusa Stunder sa...

hitta precis hit och tänkte ge tips om orkideen =0) Jag ger mina orkideer ett halvt glas kranvatten i veckan, När blommorna dör ut så fortsätter jag att vattna även då. OM inte strängeln som blommorna sitter på blir brun och dör ska du inte röra den. där kommer nya blommor med jämna mellanrum, lyckas få mina att blomma 6-8 ggr per år kanske =0)