måndag 8 december 2008

Behöver tips!

Ja som rubriken lyder behöver jag tips på BRA deckarförfattare! Läser mycket och gärna och i 9 fall av 10 så blir det just deckare! Uppskattar även annat men är något speciellt med en bra deckare i vintermörkret!

Och som inte är någon av följade som jag har läst (har säkert glömt flera men det visar sig)

Dan Brown, Liza Marklund, Roslund&Hellström, Camilla Läckberg, Stieg Larsson, Håkan Nesser, Dean Koontz, Michael Connelly, Mankell, P.J Parrish, Patricia Cornwell, Åsa Larsson, Helene Tursten, Mari Ljunstedt, Åke Edvardsson, Arne Dahl, Arnaldur Indridson, Karin Fossum, Anne Holt, Leif GW, Harlan Coben, Karin Wahlberg, Anna Jansson, Peter Robinson.

Gärna författare som skriver serier med samma person som många här ovan gör.
Tog för någon månad sen adjö av Åke Edvardssons Polis Winter som var den sista boken om honom.

Så här var lite av mitt andra intresse förutom inredning :)

Hoppas på lite tips!

Kram Em

2 kommentarer:

Eddan sa...

Hej!
Skrev ett tips för tidigare idag om en bra norsk deckarförfattare, Jo Nesbö. Vet inte om det blev något fel eftersom min kommentar inte syns :-(.
Kan i alla fall rekommendera hans böcker om polisen Harry Hole eftersom du gillar deckare. Jag har läst Kackerlackorna, som utspelar sig i Thailand. Jag har också beställt resten av hans böcker på bokrea på www.megastore.se där det säljs för enbart 19:- just nu.

Fina bilder från ditt hem förresten, ni har verkar ha det så himla mysigt :-)!

MVH Anette

MIA... sa...

Jeffrey Deaver skriver grymt bra och för att inte tala om Dennis Le Hane... Riktigt bra Kriminal roman författare båda två...